Köpvillkor

Ett enkelt, säkert och tryggt sätt att beställa!

Priserna är angivna i SEK inklusive 25% moms.

Får ni problem med er webbeställning/ eller om ni vill beställa av varor som ej finns representerade i vår webbshop, kan ni i stället ringa eller maila in ordern. Ha gärna kundnummer och ev beställningsnummer till hands.

Tel: 0431-41 50 00

telefontid måndag – fredag 7.30-16.00.

Mail: order@kelo.se.

Ange tillsammans med din order org.nr eller befintligt kundnummer, referensperson,

faktureringsadress, leveransadress, e-postadress och telefonnummer.

Vid brådskande order, uppge vid beställning när ni senast behöver ha ordern hos er, så tar vi den i förtur.

Åldersgräns:

Åldersgräns vid postorderköp är 18 år.

Betalningssätt & Avgifter:

I webbshoppen erbjuder vi betalningar mot faktura (10 dagar netto från fakturadatum), internetbank, kortbetalning, SWISH och delbetalning.

Fraktkostnad på 119kr tillkommer (vid avhämtning på Kelo Ängelholm AB utgår ingen frakt).

Betalningsalternativ i samarbete med Payson:

När du väljer att betala ditt köp med följande betalningsalternativ, accepterar du att Payson behandlar dina personuppgifter. Se Paysons betalningsvillkor  för mer detaljerad info.

Vid Peppol-ID:

0007:      ……. (0007+kolon före det svenska orgnumret=GS1 GLN)

0088:     ……..(0088+kolon före GLN/Global Location Number)

GLN (Global Location Number, GS1-lokaliseringsnummer) används för att på ett entydigt sätt identifiera ett företag eller en organisation. GLN kan även användas för att identifiera leveransplatser, fakturaadresser, arbetsställen, filialer samt funktioner eller roller, som till exempel godsmottagare och auktoriserad beställare. Det kan alltså anges på olika sätt beroende på vilket företag/organisation som är beställare.

Giltighetstid och fel i publicering:

Vi reserverar oss för prisjusteringar, prisfel, lagerförändringar och eventuella tekniska fel på webbplatsen, webbläsaren, nätverk och servrar. Vi förbehåller oss rätten att korrigera produkttexter,

bilder och priser som skrivits eller tryckts felaktigt på webbplatsen eller i tryckt material. Vi reserverar oss för att vissa varor/material kan utgå eller slutförsäljas.

Outlösta paket:

Ej utlösta paket debiteras med frakt, expeditions- och hanteringsavgift (för närvarande 150kr). Innan denna avgift är betald kan du tyvärr ej beställa nya varor.

Leveranser:

Efter det att vi har fått orderbekräftelse och ev. korrektur godkänt är ordinarie leveranstid på tryckt material 4-8 arbetsdagar (variationer kan förekomma), samt graverade skyltar 3-5 arbetsdagar (variationer kan förekomma). Leveranstid tillkommer. Leverans sker till platser inom Sverige. Kelo Ängelholm AB använder PostNord, Schenker och DHL som fraktlösning för paket. Order under 2kg eller vid ett ordervärde under 2000kr skickar vi för det mesta via brev. Vid större försändelser/skrymmande gods (+ ev. pall) kan skrymmeavgift tillkomma. Vi informerar kunden vid varje sådant tillfälle.

Om din order innehåller restnoterat material kan vi ev. delleverera din order. Vid eventuella förseningar kontaktas kunden som då har rätt att häva köpet utan kostnad.

Kelo Ängelholm AB ansvarar inte för gods som skickats fel pga. att kunden lämnat felaktiga adressuppgifter eller för fel som ingår under fraktföretagets ansvarsområde.

Vid paketleverans/privatpersoner, anländer paketet till närmaste paketombud mot avisering via sms eller e-post.

Vid paketleverans/ företag anländer paketet till angiven leveransadress utan avisering,

Mottagare/företag måste finnas på plats mellan kl. 08.00-17.00. Är mottagaren inte anträffbar vid leverans aviseras kunden om att godset kan avhämtas på närmaste utlämningsställe.

Transportförsäkring:

Alla paketförsändelser är transportförsäkrade. Vid transportskada, reklamera försändelsen utan dröjsmål till utlämnaren (PostNord, Schenker och DHL). Om du upptäcker skador på ditt paket redan vid utlämningstillfället, så anmäl detta direkt till ditt paketutlämningsställe/ paketbud (före kvittering) samt till Kelo Ängelholm AB (fotografera gärna ev. skada före det att du öppnar kartongen). Dolda transportskador ska ske till fraktbolag samt Kelo Ängelholm AB senast 5 dagar efter mottagandet.

Ångerrätt:

Eftersom skyltar produceras individuellt avsäger vi oss ångerrätten från det att vi skickat er beställning.

Reklamation:

Vid tillverkningsfel eller skada vid transport ber vi dig först kontakta oss på telefon 0431-41 50 00 eller info@kelo.se. Om du reklamerar en vara så skickar vi dig en returfraktsedel efter det att du kontaktat oss. Bifoga följesedeln och ifylld reklamationsblankett. Returnera väl förpackat i emballage utöver originalförpackning. Återbetalning sker senast inom 30 dagar om köpet hävts på riktiga grunder. Skulle varan inte ha blivit levererad inom 2 veckor måste detta anmälas till vår kundtjänst.

Tvist:

Vi strävar alltid efter att finna en lösning på eventuella problem som uppstår i samförstånd med kunden. Om vi mot förmodan inte skulle komma överens så hänvisar vi till Allmänna Reklamationsnämnden.

Garanti:

Vi lämnar 1 års garanti på våra varor. Alla garantier gäller i Sverige. Garantin gäller från inköpsdatum och omfattar fabrikations och materialfel som fanns i produkten vid leverans. Förslitningsskador eller förbrukningsartiklar omfattas inte av garantin. Vidare gäller inte garantin vid skada orsakad av oaktsamhet eller olycka. Om fel på produkt -av aktuell verkstad- inte bedöms som garantifel kan kunden komma att debiteras för ev. undersökningskostnad. Följesedeln gäller som garantibevis och skall alltid skickas med vid reklamation. Returfrakt ingår ej i garantin.

Returadress:

Kelo Ängelholm AB

Metallgatan 11

262 72 Ängelholm

Personregister:

Kelo Ängelholm AB lagrar personuppgifter i ett register. Uppgifterna, som uppdateras regelbundet, används i syfte att upprätthålla kundrelationen och även för vår egen marknadsföring för att du som kund skall kunna ta del av intressanta erbjudanden. Du kan när som helst tacka nej till att få sådana erbjudanden och du kan en gång om året kostnadsfritt ta del av personuppgifterna. Upptäcker du att någon uppgift vi har är felaktig ber vi att du antingen sänder oss ett e-mail på info@kelo.se, ringer till oss på telefon 0431-415000 eller skriver till Kelo Ängelholm AB, Metallgatan 11, 262 72 Ängelholm. Din e-postadress lämnas självklart aldrig ut till andra företag (med undantag från inkassoärenden).

Kelo Ängelholm AB förbehåller sig rätten att när som helst ändra dessa försäljningsvillkor.

Villkorsdatum 2019-11-27